Natahovací cviky

12. srpna 2009 v 10:30 | LG. |  Cvičení
Zkrácené a ztuhlé svaly mají příčinu v nesprávném držení těla, sedavém zaměstnání, v monotónních pohybech a neustálém psychickém napětí a stresu. Natahovací cviky jsou nejlepší přípravou těla na cvičení. S nádechem se natáhneme a svaly zpevníme, napneme, s výdechem svaly uvolníme.
Pravidelným cvičením natahovacích cviků odstraňujeme ztuhnutí těla, prodlužujeme zkrácené svaly podél páteře - obratle páteře a plotýnky přestávají na sebe tlačit a natažením se mírně oddálí, zlepšujeme přívod krve do kloubů, lůžek, plotýnek, vazů a svalů - nastává regenerace. Pozitivně ovlivňujeme nervový systém v páteři a podél ní, zlepšujeme dýchání, koncentraci na pohyby při cvičení, zlepšujeme vnímání účinků cvičení.
Natahovací cviky jsou nejvhodnější přípravou na další cvičení. Psychicky se zklidníme a lépe se soustředíme na cvičení. Prokrvení a aktivizování svalů před cvičením je potřebné, aby nekladli odpor a případně se nepoškodili při náročnějších cvicích.
Upozornění: při vysokém krevním tlaku, poruchách srdeční činnosti a návalech
nezadržujeme dech - dýchejme pomalu a plynule.

1. Natahování do délky - levá i pravá strana



2. Natahování do délky křížem - levá ruka, pravá noha a opačně



3. Kroužení pažem
i


4. Natažení se sepnutými pažemi


5. Natažení do stran se sepnutými pažemi


6. Kroužení se sepnutými pažemi


7. Natažení se sepnutým předloktím


8. Natažení do stran se sepnutým předloktím


9. Kroužení se sepnutým předloktím

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama