Páteř

12. srpna 2009 v 10:22 | LG. |  Cvičení
Naše záda jsou bohatě protkaná nervovými drahami a poseta množstvím reflexních bodů. Nitrem páteře (páteřním kanálem) prochází mícha, která představuje centrální nervový systém, všechny hlavní nervové dráhy povelů a informací pro celý organismus. Proto je procvičení zádových svalů a zejména okolí páteře ozdravné a velmi příjemné. Denně si procvičme páteř, cvičení spustí proces regenerace celého organismu Příznivě působíme nejen na obratle páteře, meziobratlové plotýnky a zádové svalstvo, ale přes nervové a energetické dráhy i na činnost orgánů a žláz.
Nejvhodnější je automasáž páteře cvičit ráno po natahovacích cvicích. Už po několika dnech získáme svěžest těla i mysli, pružnou chůzi, elegantně vzpřímené držení těla a postupně se zbavíme bolestí páteře.
Páteř masírujeme postupně zespodu nahoru - kostrč (2 až 5 téměř nepohyblivých srostlých obratlů), pánev (5 obratlů nepohyblivých, srostlých do křížové kosti), pás (5 velmi pohyblivých obratlů), hrudní páteř (12 málo pohyblivých obratlů) a krční páteř (7 velmi pohyblivých obratlů).
1. Masáž páteře
Sedavý způsob života má za následek prodloužené a oslabené sedací svaly a nadměrné ukládání tuku v sedací části těla. Masáží kostrče a sedací části zpevňujeme sedací i břišní svaly, "rozbíjíme" tukové vrstvy, fixujeme polohu kostrče, stimulujeme nervové pletence, čím léčivě působíme při onemocněních hrubého střeva(hemoroidy, zácpa), prostaty, mužských pohlavních orgánů a ischiatického nervu.

2. Masáž bederní (křížové) páteře
Svalstvo zad oslabené nedostatkem pohybu způsobuje v bederní(křížové) části nesprávné držení pánve v sedě i ve stoje, co pociťujeme jako bolest v kříži. Masáží - jemným houpáním na obědvě strany uvolníme ztuhlost svalů, posílíme je a přes nervové pletence v oblasti beder působíme léčivě na ženské pohlavní orgány, močový měchýř a částečně na prostatu.


3. Masáž páteře pasu
Obratle v pase mají velkou pohyblivost. Zpevnění svalů v oblasti pasu pomáhá obratle páteře fixovat ve správných polohách. Masáží pasu rozproudíme energii v břišní oblasti, léčivě působíme na trávící a vylučovací orgány - játra, žlučník, žaludek, slezinu, pankreas, tenké střevo, ledviny


4. Masáž dolní poloviny páteře
Masírujeme celou dolní polovinu páteře, od kostrče až po hrudník. Cvičení uvolňuje zádové svaly, účinně posiluje břišní svaly a svaly na nohou.


5. Masáž hrudní páteře
Oslabení svalstva a nesprávné držení horní poloviny těla je důsledkem sedavé práce - za pracovním stolem, u počítače, sezení za volantem. Ochabnutí a ztuhnutí svalů mezi lopatkami se často projevuje bolestmi páteře, ale i trnutím rukou, bušením srdce, případně ztíženým dýcháním. Masáží hrudní části zad léčivě působíme na dýchací cesty a plíce - prohlubujeme dýchání, posilujeme srdce, zlepšujeme krevní oběh.


6. Masáž krční páteře
Hlava je poměrně těžká a krční páteř jí nepodpírá pod jejím těžištěm, ale víc vzadu. Svaly šíje jsou držením hlavy víc napínané. Ochabnutí svalů v oblasti krční páteře způsobuje zhoršení dýchání do plicních hrotů, bolesti v krční páteři, bolesti hlavy. Masáží krční páteře uvolňujeme svaly šíje, které jsou neustále napjaté držením hlavy, ale i psychickým napětím a stresy. Uvolněním zlepšujeme dýchání do horní části plic, krevní oběh v oblasti hlavy, masáž pomáhá při bolestech, léčivě působí na hlasivky a štítnou žlázu.


7. Masáž celé páteře
Po postupné masáži je páteř a zádové svalstvo dostatečně prokrvené a uvolněné. Na závěr můžeme promasírovat celou páteř kolíbavým pohybem bez odrážení - pohyb je pomalý a rovnoměrný. Masáží aktivizujeme všechny energetické dráhy podél páteře, v celém těle rozproudíme životní energii.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jana Jana | E-mail | Web | 3. května 2016 v 14:43 | Reagovat

Co se týče páteře jsem asi náročnější, než ostatní. Jezdím na thajské masáže Praha. Vždycky mi tam pomohou a mně se uleví https://www.asianspa.cz/

2 Honza Honza | E-mail | Web | 29. října 2016 v 20:11 | Reagovat

Pro zdravou páteř se dá udělat hodně věcí, například nákup matrace 180x200, viz web

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama