Spinální cviky

12. srpna 2009 v 10:27 | LG. |  Cvičení
Spinální nebo krouživé (torzní) cvičení páteře patří mezi nejúčinnější a proto často využívané při bolestech páteře. Cvičíme je v pohodlné poloze v lehu, obratle a plotýnky jsou odlehčené, netlačí na sebe a správně provedené krouživé (torzní) pohyby způsobují příjemné pocity. Spinální cviky působí na hluboce uložené krátké svaly a vazy podél páteře, které máme často v důsledku sedavého způsobu života zkrácené. Během cvičení pozitivně léčivě působíme i na nervové pletence podél páteře, které mají důležitou funkci v činnosti vnitřrních orgánů. Jsou to mimořádně pohodlné a nenáročné cviky, zkusme je cvičit i přes bolest páteře, věk nebo sníženou pohyblivost. Výsledek nás určite příjemne překvapí.

Spinální cviky na zádech
  • při cvičení dýchejme nosem - nádech i výdech, zkusme zavřít oči a koncentrujme se na procítění páteře
  • polohu rukou při cvičení spinálních cvikův si vyberme podle doporučených základních poloh: ruky upažené - nejpříjemnější poloha, svaly v oblasti ramen a lopatek jsou nejvíc uvolněné, ruce ve tvaru svícnu - vytváří napětí svalů v oblasti ramenních kloubů, fixuje ramena ve správné poloze, ruce pod hlavou - posilujeme svaly v oblasti ramen a mezi lopatkami
  • cvičíme pomalu, výkrut s nádechem - je vhodný při ztuhlých, oslabených svalech zad, případně při bolesti v páteři, výkrut s výdechem - je vhodný při zdravé páteři, lépe uvolníme a natáhneme zádové svaly
  • výkruty cvičíme vždy jen po hranici bolesti (při pocitu bolesti svaly ztuhnou, neuvolníme se, co v nás postupně vyvolává nechuť ke cvičení a psychickou nepohodu)
  • při všech spinálních cvicích vytáčíme pánev na jednu stranu a současně hlavu na druhou stranu; nohy se volně přetáčí ve směru pohybu pánve, ruce, ramena i lopatky zůstávají na podložce


1. Základní polohy při spinálních cvicích na zádech - ruce upažené, ruce pod hlavou, ruce ve tvaru svícnu


2. Spinální cvik s nataženýma nohama dohromady


3. Spinální cvik se zkříženýma nohama


4. Spinální cvik s patou na prstech


5. Spinální cvik s chodidlem na koleně


6. Spinální cvik s pokrčenýma nohama dohromady


7. Spinální cvik s pokrčenýma nohama rozkročmo


8. Spinální cvik s pokrčeným zvednutýma nohama



Spinální cviky na břiše
  • základní poloha rukou při spinálních cvičeních na břiše - ruce položíme pod bradu, brada je na zápěstí spodní ruky mezi ukazovákem a prostředníkem horní ruky. Při vytáčení hlavy střídavě doprava a doleva brada zůstává v mezeře mezi prsty, hlavu položíme na předloktí pravé nebo levé ruky
  • hlava se při spinálních cvičeních na břiše otáčí vždy na tu stranu, kam klesají paty
  • při vytáčení zůstávají lokty a horní polovina těla pevně na podložce; nezvedají se ani neposouvají po ní
  • při bolestech v páteři, oslabených svalech začínejte spinálním cvikem č.7 - s ohnutýma nohama dohromady

1. Základní poloha při spinálních cvicích na břiše - ruce pod bradou

2. Spinální cvik s nataženýma nohama mírně rozkročmo

3. Spinální cvik s nataženýma nohama dohromady

4. Spinální cvik se zkříženýma nohama

5. Spinální cvik s prstama na patě

6. Spinální cvik s kolenem v podkolenní jamce

7. Spinální cvik s ohnutýma nohama dohromady

8. Spinální cvik s ohnutýma nohama rozkročmo
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 ZdenekQ ZdenekQ | E-mail | 17. ledna 2017 v 14:13 | Reagovat

Chtěli byste zvýšit návštěvnost na sluncenakopci.blog.cz několikrát? Hledat v google: Masitsu's tricks

2 LarryJab LarryJab | E-mail | Web | 13. května 2017 v 7:05 | Reagovat

join the new social <a href=http://onlinecasinos-x.com>online casino</a> guide

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama